Wednesday, September 9, 2009

Ruamah Setiausaha Jabatan Amal Sik Di Masuki Pencuri


Semalam selepas berbuka puasa bersama keluarga, pekena rokok dulu sebatang, agak lega sikit baru la pakat cari sejadah sembahyang maghrib berjemaah bersama keluarga. Selesai semua program di rumah, saya pun keluar menuju ke Kg Charuk kemuning kerana semalam lepas Terawih orang Kg ada buat bacaan Yassin kerana Hj Sahak veteran PAS Charuk kemuning sedang tenat di dalam hospital Sik. Kemudian dari itu Ketua Kg Buat mesyuarat Kenduri kahwin pulak.
Yang saya nak cerita di sini ialah saya dan Nazri S/U Amal berjumpa dan minum di pekan Sik sebelum saya balik ke Kg Charuk Kemuning. Macam-macam la dok sembang, maklum la lama tak jumpa, dari program-program Jabatan Amal hinggalah tajuk-tajuk politik semasa yang menghangatkan senario politik tanahair.
Sedang kami dok minum tu, Nazri dapat mesej dari isterinya dan apabila Nazri talipon isterinya, Isterinya memaklumkan bahawa terdapat seorang lelaki yang tidak di kenali berdiri dihadapan pagar rumahnya. Agak lama, kata isterinya.
Kebetulan baru-baru ini, rumah Paklang Mat dekat rumah nazri baru sahaja kena pecah, jadi kami pun sembanglah tajuk itu, saya syorkan pada nazri supaya pasang alarm di rumahnya, maklumlah di a orang senang. Lupa nak bagi tahu, Nazri ni bekerja di Sekolah Men Sik sebagai pengawal keselamatan. Jadi pada waktu kejadian semalam beliau tidak ada di rumah, tidor di Sekolah Sik.
Sehingga berita ini di tulis, saya masih belum berjumpa atau pergi melawat rumah beliau. Kita mengharapkan agar Saudara Nazri sekeluarga dapat bersabar menempuh dugaan ini.

No comments:

Post a Comment